Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Ingenting... och en hel del!

Av Viv - 14 maj 2010 21:58

Murphys law: "Om något kan gå fel så kommer det göra det"... råkar ut för det ibland... och senast när jag skulle logga in här och skriva av mig... just den dagen hade jag lite inspiration.... då gick det inte...kom inte ens in på BLOGGPLATSENS startsida.

Jag vet att jag pratade om denna lag med "Katsura", men minns inte varför. Jag hoppas och tror att mitt dåliga minne beror på att huvudet för tillfället är ganska fullproppat!!


Jag kan ju skriva av mig angående en "vän" - det poppar upp i min skalle emellanåt... 

En "vän" som aldrig skulle tacka för hjälpen...

En "vän" som inte vill ens bästa...

En "vän" som aldrig får nog... som utnyttjar ens snällhet...

En "vän" som alltid "vet bäst"...

En "vän" som ifrågasätter allt man säger...

En "vän" som säger A men aldrig B...

En "vän" som förlåter en för misstag man aldrig gjort...

...är väl ingen vän... NEJ 


Jag är rädd om mina vänner... även den ovanstående... 

... och den "vännen" lär mig att uppskatta det goda de andra ger - ännu mer!


♥  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viv - 14 maj 2010 22:51

     

Av Viv - 14 maj 2010 22:34

          

Av Viv - 28 februari 2010 18:30


Jag hade bestämt mig för att inte fira.. passade därför på att bli förkyld... fick feber och hosta och kunde därmed ta det lugnt. Monne och Mamma kom ändå med tulpaner... (Nu är mamma förkyld). Idag sken solen in genom balkongdörren på kruset med t...

Av Viv - 21 februari 2010 20:28


Jag vet inte om det är den långa vintern som gör det... eller om det finns ett utrymme här... Har känt en gnutta melankoli när jag ska skriva något i bloggen. Är det ett tungsinne som får lov att visa sig här.. eller är det en tillfällig känsla? ...

Av Viv - 21 februari 2010 12:43

Ja så hoppades jag på vår... äntligen... trodde jag... Igår töade det och solens strålar försökte tränga genom diset, men de kom inte ända fram och inatt tog kölden greppet om naturen igen. Idag är det svinkallt! Jag är innerligt trött på vint...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok - skriv gärna här!


Ovido - Quiz & Flashcards