Alla inlägg under januari 2010

Av Viv - 6 januari 2010 16:32

Egentligen vet jag inte vad detta är... solen befann sig inte bakom mig.. som sig ju bör om en regnbåge skall uppträda... fantastiskt att jag lyckades fånga detta på bild...


  

Av Viv - 5 januari 2010 23:49

Dagen har blivit längre, några minuter på morgonen och några på kvällen... det märks knappt, men just denna dag var längre än många andra just för mig.

Jag startade, som jag brukar då jag är ledig, ganska långsamt. Fortsatte att röja i klädkammaren som jag vänt upp och ner igår. Snö föll ner under tiden. När det såg någorlunda ut i klädkammaren tog jag en promenad hem till Mamma med på-Hemköp-inhandlade blommor som hon skulle ha med på kvällen till Canastavärdinnan. Fick en portion laxpudding i magen och vandrade sedan hemåt.


Eftermiddagen bjöd på bio - Avatar - en ruskigt häftig film - storyn eller budskapet är väl "sådär", men 3D-upplevelsen går inte av för hackor. Spännande till och från... Lena hoppade nästan upp i knät på mig vid några tillfällen... ☺


Torget såg ut som ett julkort när vi kom ut från biografen, jag försökte fota med min mobil men det blev inte så lyckat ▼

Mötte en "gammal" kompis där som jag inte sett på ett år... precis som förra året så "lovade" han att börja träna på F&S.

Plötsligt ringde brorsdottern Emilia, hon ville ha hjälp med att skriva ut en biljett till en Röglematch.... hon har blivit helt galen i hockey... eller om det är något annat som lockar. Jag SPRANG sedan med henne till bussen.. och det var tur att jag följde henne, för hon hade fått för sig att hon skulle åka på andra hållet.


Ett besök på MM med Karin avslutade kvällen, lagom mycket folk och bra musik.

Nu är det natt men jag känner mig fortfarande ganska pigg...

Av Viv - 4 januari 2010 06:59

Sitter i en iskall buss, på väg till jobb. Just idag valde jag bussen för att vara säker på att komma i tid. Men... den var tio minuter sen redan vid torget. Hm... jag som ska vara först på plats och ta emot ungarna idag. Det blåser in, jag som tänkt slumra lite... Bara elände...

Av Viv - 3 januari 2010 21:28

..som jag hittade i gömmorna..


  

Av Viv - 3 januari 2010 19:46

Ett försök att fota solglittret...


  

Av Viv - 2 januari 2010 16:00

        

Av Viv - 2 januari 2010 12:26

        

Skapa flashcards